Header Ads

«Απόλυτη ασφάλεια δεν υπάρχει» λέει η ένωση γερμανών πιλότων

«Κατανοώ τον πόνο και την οργή των συγγενών των θυμάτων αλλά, δυστυχώς, είναι τρομακτικά δύσκολο να βρεθούν τρόποι πρόληψης ή αποτελεσματικές λύσεις για την αντιμετώπισή ανάλογων περιπτώσεων, οι οποίες άλλωστε είναι εξαιρετικά σπάνιες. Το αεροπλάνο παραμένει το πιο ασφαλές μέσο για να ταξιδεύει κανείς.

 Αλλά απόλυτη ασφάλεια δεν υπάρχει». Αυτά δηλώνει στην ιταλική «La Repubblica» ο Γιοργκ Χαντβέργκ, επικεφαλής της γερμανικής ένωσης πιλότων Cockpit.

Θέλοντας να δώσει μια απάντηση στο ερώτημα που βασανίζει τις οικογένειες των 149 ανθρώπων που έχασαν με δραματικό τρόπο τη ζωή τους – πώς είναι δυνατόν η Lufthansa να μην γνώριζε την κατάσταση της υγείας του Αντρέας Λούμπιτς – ο γερμανός πιλότος επικαλείται το ιατρικό απόρρητο και υποστηρίζει πως δεν υπάρχει κάποιος τρόπος που να εξασφαλίζει ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα έχουν στη διάθεσή τους όλες τις απαραίτητες για την πρόσληψη ενός  πιλότου πληροφορίες.

«Οι ιατρικοί έλεγχοι των αεροπορικών εταιρειών και τα τσεκάπ πραγματοποιούνται με στόχο να διαπιστωθεί εάν οι πιλότοι πάσχουν και από ψυχικές ασθένειες. Η κατάθλιψη ωστόσο είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη ενώ όλοι όσοι πάσχουν απ’ αυτήν μπορούν εύκολα να την αποκρύψουν. Επιπλέον υπάρχουν διάφορα στάδια στην κατάθλιψη: περίοδοι ηρεμίας τις οποίες διαδέχονται ξαφνικές κρίσεις» αναφέρει.

«Η προσωπική ευθύνη ενός γιατρού δεν μπορεί να αντικατασταθεί από τους έλεγχους», εξηγεί, υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα ότι «κατά τη διάρκεια της εκατονταετούς Ιστορίας της πολιτικής αεροπορίας, σε σύνολο 2.800 συντριβών, μόνο δύο ή τρεις προκλήθηκαν από τις αυτοκτονικές τάσεις του πιλότου».

Ερωτώμενος εάν η ύπαρξη δύο ατόμων στο πιλοτήριο όλων των αεροσκαφών εν πτήσει θα μπορούσε να αποτρέψει ανάλογα τραγικά περιστατικά, ο Χαντβέργκ εμφανίζεται επιφυλακτικός. «Πρόκειται για μια ιδιαίτερα κρίσιμη ερώτηση την οποία θέτουμε εδώ και πολύ καιρό εμείς οι πιλότοι. Είναι εύκολο αποφασιστεί ότι θα υπάρχουν πάντα δύο άτομα στο πιλοτήριο, αλλά η απόφαση αυτή, παρότι καθησυχάζει τον κόσμο, δεν βελτιώνει ουσιαστικά την ασφάλεια. Τι θα συμβεί στην περίπτωση που κάποιος από τους δύο πιλότους χρειαστεί να πάει στην τουαλέτα; Αποφασίστηκε πως στη θέση του θα κάθεται μία αεροσυνοδός ή ένας φροντιστής πτήσης ούτως ώστε ο δεύτερος πιλότος να μην μένει ποτέ μόνος του. Αλλά τα άτομα αυτά δεν γνωρίζουν πώς να πιλοτάρουν ένα αεροσκάφος και δεν έχουν ούτε την ικανότητα ούτε την κατάλληλη εκπαίδευση για να αποτρέψουν μια ξαφνική κρίση».

Όσον αφορά την επίθεση που έχουν εξαπολύσει τα γερμανικά, και όχι μόνο, Μέσα κατά της Lufthansa, ο Χαντβέργκ δηλώνει πως δε συμφωνεί και συνιστά ηρεμία.

«Η διαδικασία επιλογής των πιλότων, αναφορικά και με τη σταθερότητα του χαρακτήρα τους, είναι εξαιρετικά αυστηρή. Αλλά και εμείς, οι πιλότοι της πολιτικής αεροπορίας είμαστε άνθρωποι. Επαναλαμβάνω: απόλυτη ασφάλεια δεν υπάρχει αλλά τα θύματα των οδηγών αυτοκινήτων που μπαίνουν στο αντίθετο ρεύμα είναι πολύ περισσότερα από εκείνα των αεροσκαφών της πολιτικής αεροπορίας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.